Strona główna ASTOR

Jak szybko skonfigurować falownik Astraada DRV-24?

Kontakt w sprawie artykułu: Jacek Dziedzic - 2019-04-24

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak korzystać z panelu sterującego w DRV-24
  • Które opcje należy ustawić przed włączeniem silnika
  • Jak skorzystać z autokonfiguracji falownika

W poprzednim artykule dotyczącym serii DRV-24 omawialiśmy podłączenie przemiennika częstotliwości do silnika. Teraz zajmiemy się następnym krokiem, czyli konfiguracją.

Aby rozpocząć, należy wcisnąć przycisk z oznaczeniem PRG. Na ekranie pojawi się litera P – jest to moment, w którym należy wybrać opcje, które chcemy skonfigurować. Do naszej dyspozycji mamy kilkanaście grup ustawień. Nas interesuje ta zapisana jako P02. Między grupami przechodzimy za pomocą klawiszy strzałek.

Grupa P02 zawiera opcje konfiguracji przemiennika pod parametry silnika. Musimy zwrócić uwagę na pięć opcji:

P02.01 Moc znamionowa silnika
P02.02 Częstotliwość znamionowa silnika
P02.03 Prędkość znamionowa silnika
P02.04 Napięcie znamionowe silnika
P02.05 Prąd znamionowy silnika

Sugerując się tabliczką znamionową silnika ustawiamy każdą z nich zatwierdzając klawiszem ENT. Aby przełączać się między cyframi używamy przycisku SHIFT. Po zmianie parametrów tych pięciu opcji, resztę możemy zostawić automatycznej konfiguracji.

Aby to zrobić, należy ponownie kliknąć przycisk PRG i przejść do grupy P00, a następnie kategorii P00.15. Następnie musimy wybrać między konfiguracjami:

(1: Dynamiczna / 2: Statyczna pełna / 3: Statyczna częściowa)

Po wyborze klikamy zielony przycisk RUN. Falownik przeprowadzi autokonfigurację, a także zmierzy parametry rezystancji i indukcyjności uzwojeń. Po tym procesie przemiennik jest gotowy do działania.


Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Średnia ocena artykułu: 4.2 / 5. Ilość ocen: 18

Ten artykuł nie był jeszcze oceniony.

Zadaj pytanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

7 odpowiedzi na “Jak szybko skonfigurować falownik Astraada DRV-24?”

  1. Mam jeszcze pytanie odnośnie tych trybów pracy silnika ,czym one się różnią. I jeszcze jedno pytanie odnośnie konfiguracji falownika który będzie sterowany czujnikiem ciśnienia powietrza tak aby w zbiorniku było stałe ciśnienie, jak to ustawić ?

  2. Proszę o radę lub telefon. Mój nr xxx xxx xxx , Aleksander Kowalski pisze:

    START S1 działa, Stop S2 działa ale zmiana kierunku obrotów podłączona do S3 oraz S4 już nie. Gdy nacisnę krańcówkę to zmiana obrotów następuje ale gdy puszczę obroty wracają poprzednie. Nie wiem jak to zmienić.

    • Skontaktujemy się z Panem i postaramy się pomóc 🙂
      W razie pytań technicznych, zawsze można się skontaktować z naszymi ekspertami. Pytania można kierować na adres: sklep@astor.com.pl, na wszystkie odpowiemy 🙂

    • Panie Aleksandrze, bardzo prosimy żeby dokładnie opisać, jak ma Pan teraz podłączony i skonfigurowany układ i podesłanie informacji do mnie mzi@astor.com.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *