• Artykuły
  • Podcast
  • Magazyn
  • Konferencja
  • Dołącz
  • Ikona
  • Artykuły
  • Podcast
  • Magazyn
  • Konferencja
  • Dołącz
X

Treści > Jak dotrzeć z ofertą do odległych zakątków świata?

Treści

Jak dotrzeć z ofertą do odległych zakątków świata?

Edukacja
Joanna Kowalkowska 2025-08-05

Jak dotrzeć z ofertą do odległych zakątków świata?

Przykład firmy ASTOR i stworzonego przez nią robota edukacyjnego Astorino, który trafił do placówki edukacyjnej Unimate Labs w Brazylii pokazuje, jak może rodzić się międzykontynentalna współpraca i jakie korzyści przynosi. Opowiada o niej założyciel Unimate Labs Antonio Beluco.

Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej przekonują się, że dzięki budowaniu relacji z podmiotami na całym świecie można zaistnieć ze swoimi produktami i rozwiązaniami nie tylko na rynkach europejskich, ale nawet na innych kontynentach.

CD Projekt, InPost, Inglot, Solaris, LPP – przybywa polskich przedsiębiorstw, które przenoszą swoją aktywność na zagraniczne rynki. Na mniejszą skalę robi to też – we współpracy z zagranicznymi partnerami – firma ASTOR, twórca robota edukacyjnego Astorino.

Ten 6-osiowy robot to unikatowa polska konstrukcja autorstwa Marka Niewiadomskiego, absolwenta Wydziału Inżynierii i Robotyki AGH w Krakowie. Jest bezpieczny, przyjazny i łatwy w obsłudze. Jest programowany tak, jak roboty Kawasaki Robotics i może być uzupełniany o zewnętrzny osprzęt w celu tworzenia aplikacji typu pick&place, czy symulacji procesów przemysłowych. To rozwiązanie dla szkół średnich, kształcących w zawodzie technik robotyk oraz takich kierunków uczelni technicznych jak automatyka, robotyka czy mechatronika.

Od 2021 Astorino funkcjonuje w polskich placówkach edukacyjnych i jest bardzo dobrze oceniany przez nauczycieli i uczniów. Od pewnego czasu działa także na rynkach zagranicznych. Jest już we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Czechach, na Słowacji, w Rumunii i na Łotwie. Od niedawna ułatwia edukację także na innych kontynentach: w Egipcie, w USA, w Japonii (to historia, którą będziemy chcieli opowiedzieć wkrótce).

Ostatnio Astorino trafił także do Brazylii, do Unimate Labs, instytucji edukacyjnej z miasta Tubarão, która na podstawie wieloletniego doświadczenia w robotyce, wprowadza w życie solidne i kreatywne pomysły szkoleniowe dla inżynierów wielu zawodów i w każdym wieku. Założycielem i właścicielem Unimate Labs jest Antonio Beluco, inżynier robotyki z zawodu i pasji. Beluco zdecydował się na zakup polskiego robota edukacyjnego Astorino ze względu na jego potencjał w realizacji wizji prowadzonej przez niego placówki.

Co ciekawe dowiedział się o istnieniu Astorino za pośrednictwem innego zagranicznego partnera firmy ASTOR, firmy Tiesse Robot z Włoch. Jej przedstawiciel, Stefano Molinari, Export Sales Area Manager, mówi:

„Znamy się od lat. Antonio został przeszkolony w Tiesse Robot we Włoszech i od wielu lat wspiera działania jako inżynier ds. robotów Kawasaki Robotics w Brazylii. Ostatnio wpadł w pomysł, żeby założyć szkołę dla inżynierów robotyków. Przez jakiś czas próbowaliśmy wielu rozwiązań. Gdy pojawił się robot Astorino, wszystko stało się o wiele łatwiejsze. Obecnie Antonio wykorzystuje go w trakcie zajęć dla szkół, uczelni i placówek oświatowych”.

Historia ta pokazuje, że dla polskich firm zaistnienie na zagranicznych rynkach nie jest już nieosiągalnym celem. Wystarczy znaleźć właściwą niszę dla swoich produktów i pielęgnować międzynarodowe kontakty. Po jakimś czasie, z jednej relacji mogą wypączkować kolejne. Z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych.

A oto co Antonio Beluco z Unimate Labs mówi na temat swoich doświadczeń i wyzwań dla Przemysłu 4.0 w zakresie kształcenia inżynierów z wykorzystaniem robotów edukacyjnych.

Joanna Kowalkowska, ASTOR: Czy uważa pan, że edukacja w zakresie robotyki może wejść na wyższy poziom dzięki bezpiecznym robotom edukacyjnym?

AB: Obecnie zdecydowana większość szkół podstawowych korzysta z systemów budowanych z klocków Lego i podobnych zabawkowych robotów do nauki. To fantastyczne narzędzia, które umożliwiają rozpoczęcie podróży w świecie robotyki. Jednak niewiele szkół i uniwersytetów w Brazylii ma roboty przemysłowe do nauki.

Pojawienie się Astorino tworzy połączenie między światem edukacyjnej zabawy i obszarem wiedzy z dziedziny przemysłu, oferując bezpieczną technologię, z modelem ramienia robotycznego podobnego do tych, jakie używane są na liniach produkcyjnych. To znacznie ułatwia naukę i pozwala na zaprezentowanie technologii robotycznych jeszcze młodszym uczniom. Pozwala na stworzenie solidnej bazy wiedzy i przygotowanie nowych profesjonalistów w dziedzinie robotyki.

JK: W jaki sposób robot Astorino pomógł panu uruchomić laboratorium zgodnie z pomysłami i wizją?

AB: Astorino był brakującym elementem projektu Unimate Labs. Jego konfiguracja, tryb programowania i bezpieczeństwo użytkownika były kluczowymi czynnikami decydującymi o jego zastosowaniu w naszym laboratorium. W procesie decyzyjnym podkreślono również możliwość integracji Astorino z innymi urządzeniami, takimi jak Arduino oraz możliwość tworzenia innych akcesoriów poprzez druk 3D.

JK: Jaka jest Pana wizja rozwoju laboratorium? Dla kogo będzie przeznaczone?

AB: Naszym zobowiązaniem jest bycie strategicznym partnerem w edukacji, oferującym specjalistyczne szkolenia i współpracę ze szkołami w celu edukacji osób zdolnych do stawienia czoła wyzwaniom Przemysłu 4.0.

Wierzymy, że robotyka wykracza daleko poza maszyny – jest potężnym narzędziem stymulującym logiczne rozumowanie, kreatywność i pracę zespołową, przygotowującym profesjonalistów przyszłości.

Robot edukacyjny Astorino został zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę ASTOR, polskiego dystrybutora firmy Kawasaki Robotics i partnera Kawasaki Robotics EMEA.

Zapraszamy do zapoznania się z:

Strona internetowa Unimate Labs: https://unimatelabs.com/

Unimate Labs Instagram: https://www.instagram.com/unimatelabs/

Strona internetowa Astorino: www.astorino.com.pl/en

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Średnia ocena artykułu: 0 / 5. Ilość ocen: 0

Ten artykuł nie był jeszcze oceniony.

Avatar photo

Joanna Kowalkowska

Menedżer produktu: robota edukacyjnego Astorino oraz redaktor, autor i korektor tekstów. Od 13 lat w marketingu branży przemysłowej. Przez 10 lat była redaktorem naczelnym Biuletynu Automatyki ASTOR. Współautor i redaktor wielu artykułów typu case study, informacji prasowych, scenariuszy do filmów typu case study, treści folderów firmowych i postów do mediów społecznościowych. Koordynator content marketingu robotyki przemysłowej i edukacyjnej w ASTOR. Wielbicielka nauki języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem gramatyki, ortografii i etymologii.

Temat jest dla Ciebie interesujący? Napisz wiadomość do autora i zdobądź ciekawy kontakt.
jko@astor.com.pl

TAGI:

Edukacja Robotyzacja

Czytaj więcej

Edukacja

Jak dotrzeć z ofertą do odległych zakątków świata?

Joanna Kowalkowska 2025-08-05

Przykład firmy ASTOR i stworzonego przez nią robota edukacyjnego Astorino,…

Czytaj więcej
Cyberbezpieczeństwo

Wsparcie dla infrastruktury krytycznej - wciąż jest czas…

Piotr Wilk 2025-07-29

Na przełomie sierpnia i września ruszy proces przyjmowania wniosków o wsparcie w wysokości do…

Czytaj więcej
Transformacja cyfrowa

#20_ImFactory: MES sztuk raz, poproszę! | Biznes i…

Renata Poreda 2025-07-29

Skąd bierze się przepaść między strategią cyfryzacji a jej praktycznym wdrożeniem w fabrykach? Dlaczego…

Czytaj więcej
  • Artykuły
  • Podcast
  • Magazyn

Magazyn Biznes i Produkcja. Trendy Przemysłu 4.0, informacje o automatyzacji, cyfryzacji, robotyzacji i intralogistyce. Nowe technologie i strategie, które zapewnią Twojej firmie konkurencyjną przewagę.

Dołącz do społeczności BiP i rozwijaj swoje kompetencje!

    Zapisz się do newslettera Biznes i Produkcja


    © 2025 ASTOR. Wszelkie prawa zastrzeżone.

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.