Według Petera F. Druckera Innowacja jest szczególnym narzędziem przedsiębiorców, za pomocą którego ze zmiany czynią oni okazję do podjęcia nowej działalności gospodarczej lub świadczenia nowych usług. Innowacja nie musi być techniczna. Można natomiast pokusić się by ująć ją w ramy następującego równania:
Innowacja = motywacja + zmiana + efekt ekonomiczny
W 24. numerze magazynu Biznes i Produkcja piszemy zgłębiamy temat innowacyjności. Piszemy wręcz o licencji na innowacyjność. Aby można było o jakiejś firmie powiedzieć, że jest innowacyjna, innowacyjność tę musi ciągle potwierdzać, poprawiać, a wręcz subskrybować.
Subskrypcja to jeden ze sposobów, by w miarę szybko i bez większych nakładów inwestycyjnych na starcie wprowadzić innowacyjne technologie w swoim zakładzie czy fabryce. Pisze o tym Arkadiusz Rodak, ekspert od Przemysłu 4.0, który przekonuje, że nie trzeba już posiadać dużych środków na nowoczesne rozwiązania techniczne, by móc z nich korzystać. Bardziej innowacyjny i efektywniejszy kosztowo jest model subskrypcyjny. Nie oznacza to jednak, że model subskrypcyjny jest już dominujący, ani że można całkowicie obyć się bez posiadania. Niektóre narzędzia warto po prostu mieć na własność.
Lider z genem innowatora wie, że nowe rozwiązania mogą okazać się motorem napędowym nie tylko technologicznej zmiany, a przez to poprawić konkurencyjność firmy, ale także zagwarantować rozwój osobisty. O kim zatem możemy powiedzieć, że jest innowatorem? Jakie kompetencje ma ten, kto wprowadza innowacje? O tym więcej w tekście Jak zostać liderem zmiany technologicznej Mateusza Czerwonki. Zmian nie boi się Michał Odyniec, dyrektor zakładu produkcji wycieraczek Valeo w Skawinie, który wprowadził innowacje do transportu wewnątrzzakładowego.
Innowacją na miarę Przemysłu 4.0 jest technologia Cyfrowych Bliźniaków oraz możliwość stworzenia symulacji całej fabryki z oprogramowaniem FlexSim.
W numerze nie zabrakło również przykładów najnowszych rozwiązań w praktyce, czyli case studies. Zapraszamy do odkrywania własnego sposobu na implementację nowatorskich rozwiazań, a potem do odważnego wprowadzania go w życie i wyrabiania sobie licencji na innowacyjność!
Numer 23
Pobierz pdf
Numer 22
Pobierz pdf
Numer 20
Pobierz pdf
Numer 18/19
Pobierz pdf
Numer 17
Pobierz pdf
Numer 16
Pobierz pdf
Numer 15
Pobierz pdf
Numer 14
Pobierz pdf
Numer 13
Pobierz pdf
Numer 12
Pobierz pdf
Numer 11
Pobierz pdf
Numer 10
Pobierz pdf
Numer 9
Pobierz pdf
Numer 8
Pobierz pdf
Numer 7
Pobierz pdfNumer 6
Pobierz pdf
Numer 5
Pobierz pdf
Numer 4
Pobierz pdf
Numer 3
Pobierz pdf
Numer 2
Pobierz pdf
Numer 1
Pobierz pdf
Bądź blisko przemysłu przyszłości.
Wybierz jedną z trzech form subskrypcji.
Pismo czytane jest przez automatyków i informatyków pracujących we wszystkich branżach przemysłu.
Chcesz podzielić się swoimi doświadczeniami biznesowimi?
Napisz artykuł do pisma „Biznes i Produkcja”