ASTOR ogłasza strategię 2025+ oraz zmiany w zarządzie. Firma przyspiesza globalny rozwój i wzmacnia kompetencje przywódcze
Spółka ASTOR – działająca od 39 lat na styku automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji przemysłu oraz wspierająca transformacje technologiczne również w obszarze intralogistyki – ogłosiła nową strategię rozwoju ASTOR 2025+, której ambicją jest przekształcenie firmy w silnego, międzynarodowego dostawcę inteligentnych technologii dla przemysłu. Wraz z prezentacją strategicznego kierunku, spółka poinformowała o kolejnych etapach sukcesji menedżerskiej, zmianach w składzie zarządu oraz o rozszerzeniu Rady Strategicznej ASTOR.

Nowa strategia jest naturalną kontynuacją wcześniejszych działań ASTOR, ale również odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na zaawansowane technologie produkcyjne oraz na potrzebę budowania zwinnych, odpowiedzialnych i globalnych struktur organizacyjnych. Strategia 2025+ jest również efektem szerokiej pracy zespołowej i rozwoju kultury organizacyjnej, która od lat stanowi wyróżnik ASTOR.
Kolejny etap sukcesji i nowe kompetencje w zarządzie
W ramach aktualnych zmian do zarządu ASTOR dołączyli Paweł Podsiadło, Dyrektor ds. IT oraz Małgorzata Stoch, która objęła stanowisko Dyrektora ds. Ludzi i Wartości. Zastąpiła tym samym Agnieszkę Politańską [HR Senior Konsultant], która razem z Piotrem Merwartem [PM Senior Konsultant] dołączyła do Rady Strategicznej ASTOR, by wspólnie ze Stefanem Życzkowskim [przewodniczący rady] wspierać firmę w długofalowym planowaniu merytorycznym i wyznaczaniu kierunków rozwoju.
Zarząd ASTOR tworzą dziś:
Jarosław Gracel – Prezes Zarządu,
Michał Wojtulewicz – Wiceprezes ds. Finansów,
Andrzej Garbacki – Wiceprezes ds. Rozwoju,
Tomasz Michałek – Członek zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu,
Paweł Podsiadło – Członek Zarządu ds. IT,
Małgorzata Stoch – Członkini Zarządu ds. Ludzi i Wartości.
Wzmocnienie zarządu odpowiada czterem głównym liniom biznesowym ASTOR: automatyzacji, robotyzacji, oprogramowaniu przemysłowemu i intralogistyce, za które odpowiedzialność wziął zespół dyrektorów: Małgorzata Hadwiczak, Dariusz Biega, Marek Zamojski i Adam Pajda. Zmiany te wspierają zwinne zarządzanie firmą, jednocześnie podkreślając znaczenie ludzi jako kluczowych uczestników tej transformacji a także rolę, technologii i odpowiedzialnego rozwoju finansowego.
ASTOR 2025+: Strategia globalnego przyspieszenia
Nowy plan strategiczny przewiduje dalsze umacnianie pozycji na rynku polskim, ale jego kluczowym wyróżnikiem jest świadome wejście na rynki międzynarodowe. ASTOR zapowiada koncentrację działań w Stanach Zjednoczonych, Europie Środkowo-Wschodniej oraz Japonii.
Jak podkreśla Prezes ASTOR, Jarosław Gracel, strategia 2025+ jest narzędziem do przyszłościowego, produktywnego działania:
– Kluczowym słowem tej strategii jest produktywność. Najcenniejszą walutą, jaką mamy, jest czas – zarówno nasz, jak i naszych klientów. Budujemy firmę, w której każdy wykorzystuje swoje talenty, a każdego dnia powstaje realna wartość dla rynku. Chcemy inspirować przemysł, jednocześnie rozwijając się globalnie i odpowiedzialnie.
Wieloletnie doświadczenia, jakość technologii oraz elastyczność działania – jak wskazuje zarząd – stwarzają solidne fundamenty do wejścia na nowe rynki. Coraz częstsze projekty zagraniczne potwierdzają konkurencyjność produktów ASTOR oraz partnerów technologicznych firmy.
Strategia budowana przez ludzi i dla ludzi
W proces opracowania strategii zaangażowana była większość pracowników ASTOR, a kierownikiem projektu był Paweł Podsiadło, członek zarządu ds. IT. Podkreśla on, że to strategia zbudowana wspólnie, w duchu transparentności i odpowiedzialności:
– Strategia firmowa to mapa, długofalowy plan prowadzący nas do realizacji naszej wizji. Zaangażowanie zespołu daje nam pewność, że kierunek jest wspólny, a realizacja – możliwa. Naszym marzeniem jest stać się najbardziej zaufanym dostawcą inteligentnych technologii dla przemysłu w Europie Środkowo-Wschodniej. Ta strategia przygotowuje nas do działania globalnego, rozwoju modelu biznesowego i budowania inspirującego środowiska pracy.
Jako dyrektor IT, Podsiadło akcentuje również znaczenie Sprawności Operacyjnej:
– Transformacja cyfrowa obejmie obszary wsparcia technicznego, budżetowania i obiegu dokumentów zakupowych. Jednocześnie dostosowujemy nasze narzędzia do realiów międzynarodowych. Dzięki temu zwiększymy wartość, jaką dostarczamy klientom oraz naszą wewnętrzną efektywność.
Ludzie i wartości – serce Strategii 2025+
Objęcie funkcji członka zarządu ds. Ludzi i Wartości przez Małgorzatę Stoch to wyraźny sygnał, że kultura organizacyjna i rozwój pracowników pozostają jednym z niezmiennych filarów ASTOR. To naturalna kontynuacją pracy Agnieszki Politańskiej, która przez lata budowała kulturę opartą na zaufaniu, przyjazności, partnerskim podejściu i odpowiedzialności. Stoch rozwija ten fundament, wzmacniając znaczenie kultury organizacyjnej w nowym cyklu strategicznym.
W ASTOR #chodzioludzi. Wierzymy, że prawdziwą siłą firmy są ludzie. Chcemy budować środowisko pracy, które daje satysfakcję, pozwala się rozwijać i zachęca do odpowiedzialności. W strategii 2025+ odpowiadamy na wyzwania współczesnego rynku: rosnące oczekiwania, różnorodność, elastyczność, a także konieczność budowania silnej marki pracodawcy
– mówi Małgorzata Stoch.
Wśród priorytetów na najbliższe lata wymienia m.in.:
- budowanie spójnego wizerunku ASTOR jako pracodawcy,
- zapewnienie jednolitego i wartościowego procesu wdrożenia nowych pracowników,
- działania wzmacniające długotrwałe relacje pracowników z firmą.
Chcemy, aby każdy pracownik nie tylko mówił, ale naprawdę czuł, że #LubimyPoniedziałki jest autentyczne. By nowi członkowie zespołu od pierwszego dnia widzieli w ASTOR miejsce do rozwoju i realnego wpływu na nasze wspólne sukcesy.
Sprzedaż i marketing – równowaga czterech linii biznesowych
Tomasz Michałek, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu, podkreśla znaczenie równowagi między liniami biznesowymi w nowym cyklu strategicznym:
Nasza oferta obejmuje technologie o różnym potencjale i stopniu dojrzałości rynkowej. Dlatego w strategii 2025+ stawiamy na zrównoważony rozwój wszystkich czterech linii biznesowych. Wzmacniamy relacje z partnerami technologicznymi, rozwijamy naszych integratorów i dostarczamy klientom rozwiązania, które realnie podnoszą produktywność i bezpieczeństwo produkcji. Wchodząc na rynki międzynarodowe, pozostajemy wierni temu, co zawsze było naszą siłą – profesjonalizmowi, partnerstwu i zaufaniu.
Odpowiedzialne finanse – fundament zdrowego wzrostu
Za obszar finansów w zarządzie odpowiada Michał Wojtulewicz, który w strategii 2025+ podkreśla wagę stabilności i odporności na zmienność rynku:
Odpowiedzialne finanse to dla nas zdolność do przewidywania, ale też do mądrego inwestowania. Wspieramy rozwój firmy tak, aby był zdrowy i zrównoważony, zarówno w Polsce, jak i za granicą. W perspektywie globalnej rośnie znaczenie elastycznych modeli finansowania projektów oraz efektywnego zarządzania kosztami – i na tym będziemy się koncentrować.
Rozwój i innowacje – spojrzenie w przyszłość
Wiceprezes ds. Rozwoju, Andrzej Garbacki, akcentuje rolę nowych modeli biznesowych i współpracy międzynarodowej:
Moim wyzwaniem w zarządzie jest takie prowadzenie firmowych inicjatyw, aby tworzyły przewagę konkurencyjną ASTOR na kolejne lata. Strategia 2025+ wzmacnia nasze działania w obszarach nowych produktów, współpracy z globalnymi partnerami i rozwijania projektów własnych – takich jak ASTORINO, robot edukacyjny tworzony w Polsce i dystrybuowany na całym świecie. To dowód, że wchodzimy w erę globalnej innowacyjności.
Misja ASTOR pozostaje niezmienna
Nowa strategia w dalszym ciągu opiera się misji „Odpowiedzialnie i humanistycznie prowadzimy do przemysłu przyszłości.” To podejście – jak podkreśla zarząd – wyznacza kierunek na kolejne lata i stanowi filar wszystkich działań: technologicznych, operacyjnych, sprzedażowych i organizacyjnych.
ASTOR 2025+: kierunek – globalny, rozwój – odpowiedzialny, fundament – ludzie
Strategia 2025+ jest efektem zwinnego procesu tworzenia (opartego na metodyce Czterolistnej Koniczyny prof. Roberta Kozielskiego), angażującego szerokie grono pracowników i kierownictwa. Opiera się na rozwoju ludzi, oferty i modeli biznesowych, przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego wzrostu firmy. Motto strategii 2025+: Zespół Zespołów. Przyjazność, zaufanie, zwinność podkreśla współpracę ponad działami i lokalizacjami, opartą na wspólnych wartościach i zaufaniu.