Wonderware Online. Z głową w chmurach?

Na co dzień, bardziej lub mniej świadomie, wszyscy korzystamy z dobrodziejstw systemów osadzonych w chmurze, czyli przetwarzających lub udostępniających nam informacje pochodzące ze źródeł, do których nie jesteśmy bezpośrednio podłączeni. Bankowość mobilna, zamawianie taksówki, kupowanie biletu komunikacji miejskiej, biletu do kina, własna przestrzeń do zapisu w chmurze, wybranie mniej zakorkowanych tras dojazdu czy sprawdzenie pogody… Wszystkie te usługi łączy jedna istotna cecha – informacje te otrzymujemy jako raport interesujących nas szczegółów zebranych i opracowanych z olbrzymiej ilości danych. Jakże często także w świecie produkcji mamy do czynienia z raportowaniem, wyszukiwaniem informacji, zależności i jak najbardziej czytelnym prezentowaniem zagregowanych danych. Nowoczesne oprogramowanie przemysłowe daje nam do ręki narzędzia, dzięki którym z łatwością możemy znacząco ograniczyć koszty przechowywania danych, a jednocześnie ułatwić współdzielenie się raportami ze współpracownikami.

Wonderware Online – czyli Historian w chmurze wprowadza funkcjonalność łatwego przesyłania wybranych parametrów wprost z poziomu wizualizacji do przestrzeni dyskowej w chmurze i - co za tym idzie - korzystania z narzędzi do przeglądania danych, budowania raportów i wyszukiwania anomalii w ciągu zbieranych danych. Aplikacja kliencka InSight (dostępna także dla lokalnego, stacjonarnego Historiana) jest odpowiedzią na potrzebę łatwego zestawiania danych na wykresach i ich intuicyjnego formowania w raport, który wizualnie będzie zgodny z dzisiejszymi trendami graficznymi wraz z obsługą ekranów dotykowych.

 

Wonderware Online InSight

Ciekawą funkcją będzie także wbudowany w Wonderware Online moduł alarmowania o anomaliach w ciągu logowanych danych, przez co z łatwością możemy zauważyć nagłą i nieoczekiwaną zmianę w istotnym parametrze produkcyjnym. Raporty muszą być dostępne wszędzie, stąd użycie dowolnej przeglądarki z obsługą standardu HTML5 jest warunkiem wystarczającym do nawiązania bezpiecznego połączenia z naszym kontem raportowym, a - co za tym idzie - da nam dostęp do informacji z komputera, tabletu czy nawet smartfonu. Mówiąc o bezpiecznym połączeniu nie sposób pominąć zapewnionego bezpieczeństwa składowanych w chmurze danych, jak i certyfikowanych technologii łączenia i weryfikacji użytkowników, w które narzędzie tej klasy jest wyposażone.

Nie zawsze potrzebujemy graficznie rozbudowanego narzędzia do prezentacji danych. Dlatego też w sytuacji, kiedy wystarczy nam śledzenie kilku istotnych wskaźników produkcyjnych składowanych w chmurze, możemy użyć aplikacji SmartGlance, dzięki której można śledzić aktualne parametry liczbowe oraz proste wykresy tych wartości na tablecie lub smartfonie. Dostęp do raportów na urządzeniach mobilnych to także łatwe dzielenie się wiedzą z innymi lub wspieranie poprzez przesłanie zrzutu ekranu z naszym komentarzem lub sugestią zmiany danego parametru.

Jeszcze innym aspektem zmiany naszych narzędzi pracy jest Wonderware Online Studio, które przenosi nasze projekty wizualizacyjne i aplikacje SCADA do wirtualnego środowiska deweloperskiego. Ponieważ możemy sami określić, jakie parametry ma mieć nasz projekt – czy będzie to sam InTouch czy go rozszerzymy o Historiana lub skorzystamy z Platformy Systemowej Wonderware, to za każdym razem inna będzie wymagana moc maszyny wirtualnej i inne będą jej zasoby. To wszystko pozwoli na najwydajniejszą pracę w wybranym zakresie i zwolni z konieczności przygotowania instalacji środowiska i wszystkich komponentów wymaganych dla stworzenia systemu tak jednostanowiskowego, jak i rozproszonego. Wybrana konfiguracja będzie miała wszystko, co jest nam potrzebne – także, jeśli pracujemy na jednej z poprzednich wersji oprogramowania narzędziowego (niekoniecznie najnowszej wersji 2014R2). Znacząco ułatwi to zarządzanie wersjami aplikacji oraz przyspieszy ich uaktualnianie. Kolejną wartością tego rozwiązania jest możliwość wspólnej pracy nad projektem przez kilka osób równocześnie – jest to oczywiste zwiększenie efektywności pracy, a dodatkowo - zapewnienie spójności ostatecznej aplikacji, bo żadna poprawka nie zniknie przy łączeniu poszczególnych projektów.

Inżynier 4.0, odpowiedzialny za wdrażanie Przemysłu 4.0, ma już dziś do dyspozycji narzędzia pozwalające na komfortową i wydajną pracę oraz współpracę w zespole. Jej efektem jest intuicyjna i przejrzysta aplikacja ułatwiająca nie tylko podejmowanie decyzji, ale też lepsze wykorzystanie wiedzy całego zespołu, co procentuje ułatwieniem i przyspieszeniem codziennej pracy. Elektroniczne narzędzia wokół nas przestają być jedynie gadżetami, ale za sprawą przemyślanych opcji i wykorzystaniu takich technologii, jak składowanie i przetwarzanie danych w chmurze, stają się ważnym elementem drogi poza granice idei Przemysłu 4.0.

 


Dowiedz się więcej

 

Kontakt

Wojciech Pawełczyk
Specjalista ds. oprogramowania przemysłowego, ASTOR
tel: 12 42 400 64
e-mail: wojciech.pawelczyk@astor.com.pl

 

Program korzyści

Korzyści ze współpracy z ASTOR to nie tylko zakupione produkty. U nas każdy klient wybiera, jaką wartość dodaną otrzymuje po zakupie. Pamiętaj, że Zyskujesz z ASTOR zawsze, bez odwołania.

Wybierz korzyść dla siebie

Program partnerski

Do Programu zapraszamy firmy integratorskie oraz producentów maszyn.
Współpracuj z nami regularnie i umacniaj wspólną pozycję w branżach przemysłu oraz infrastruktury.

Co zyskam zostając
certyfikowanym partnerem ASTOR?
Sprawdź korzyści »
Zostań partnerem

Kontakt

ASTOR Centrala
ul. Smoleńsk 29
31-112 Kraków

12 428 63 00
12 428 63 00
info@astor.com.pl

Język PL EN
© Copyright 2017 ASTOR. Wszystkie prawa zastrzeżone