Skip to content
Język
astor-arrow

Wyzwania

  • Brak ingerencji w istniejący system sterowania,
  • Statyczna autokonfiguracja silników

Cele

  • Modernizacja napędów przenośników taśmowych transportujących węgiel
  • Zwiększenie niezawodności systemu
  • Zniwelowanie czasów potencjalnych przestojów
  • Rozwiązanie problemu przesypywania się węgla

Korzyści

  • Skrócenie czasu hamowania taśmociągu o 60%
  • Zniwelowanie zjawiska przesypywania się węgla na zwałowarce
  • Zdalny monitoring falowników

Realizacja projektu

Port Północny, będący częścią Gdańskiego Portu Morskiego, skupia swoją działalność na przeładunku masowym: głównie węgla, ropy naftowej i kontenerów. Dla tak newralgicznej części infrastruktury, w której w 2023 rozdystrybuowano rekordowe 81 mln ton materiałów, niezwykle ważna jest praca niezakłócana awariami. Każda godzina przestoju oznacza dziesiątki tysięcy złotych straty, dlatego też stosowany sprzęt i urządzenia muszą być niezawodne, a ewentualne usterki błyskawicznie naprawiane. Właśnie z powodu oczekiwanej bezawaryjności i dostępności części zamiennych zdecydowano się na wymianę dotychczasowych przemienników częstotliwości, napędzających wielkogabarytowe przenośniki taśmowe.

Pobierz pełną wersję Case Study

Zobacz więcej szczegółów i pełny opis zastosowania.

Pobierz PDF

„Rozwiązania napędowe Astraada wyróżnia duża elastycz ność, bezproblemowość oraz bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Poleciłbym je każdemu przedsiębiorstwu, posiadającemu przenośniki dowolnego typu. Dodatkowymi wyróżnikami są zdecydowanie dostępność oraz wsparcie techniczne ze strony firmy ASTOR”

Michał Wójcik

Główny inżynier utrzymaniu ruchu w Porcie Północnym

Dowiedz się, jak możesz usprawnić działania

Zainspiruj się historią Port Północny i zobacz, jak zaawansowane technologie wspierają sukces w dynamicznym świecie produkcji.

Skontaktuj się z nami letter

Masz pytania w sprawie referencji?

Napisz do nas. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.